سئو پیشرفته در ۲۰۲۴ ۷ استراتژی که رقبا نمیخواهند شما بدانید!
32 تا از بهترین تکنیک های سئو در 2024 ترفند های مهم سئو
پاسخهای غنی یه بسته مشخصه که توی نتایج گوگل بالای بالا دیده میشه و شما میتونید اونجا یه سری سوال رو ببینید و یه سری جواب رو بدون اینکه وارد سایتی بشید، مشاهده کنید. همین ویژگی خودش دال بر اینه که محتوای مورد پسند گوگل در حال حاضر محتواییه که پرسش محوره. مدت زمان مشاهده نتایج به عوامل مختلفی مانند میزان رقابت در صنعت، کیفیت و کمیت محتوا و لینکسازی بستگی دارد. معمولاً نتایج اولیه سئو بین ۳ تا ۶ ماه قابل مشاهده هستند، اما بهبودهای پایدار ممکن است تا یک سال یا بیشتر زمان ببرد. به نظر می رسد این روند رو به رشد هوش مصنوعی، باعث می شود Google از نظر قابلیت استفاده و شخصی سازی بهتر، انسان محور تر شود.
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، رفتار جستجوی افراد در آینده نزدیک تغییر نخواهد کرد. بنابراین، در حالی که SGE ممکن است روش جستجوی ما را کمی تغییر دهد، این پایان دنیا برای ترافیک شما نیست. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. بعد از ChatGpt گوگل ابتدا بارد و در حال حاضر جمینی را معرفی کرده است، احتمال تغییر در سئو با Google Gemini هم وجود دارد. باید برای خودمان یک برندهای شخصی، با دقت و هوشیاری بسازیم چون این کار به شدت در توسعه E-E-A-T کمک کننده است. 2- گوگل محتواهایی که زبان ساده و قابل فهم برای مخاطب را داشته باشد را به محتواهایی که پیچیده باشند و یا برای همه قابل درک نباشد ترجیح می دهد.
در نهایت، ایمنسازی بک لینکهای با کیفیت بالا همچنان یک کار چالشبرانگیز و زمانبر است. ایجاد روابط با وبسایتهای معتبر برای به دست آوردن بک لینک نیاز به پشتکار و یک رویکرد استراتژیک دارد. اگر هدف شما جذب مخاطبان از کشورهای مختلف است، توجه به سئو بینالمللی ضروری است. سئو بینالمللی شامل بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو در کشورهای مختلف، استفاده از زبانها و محتوای بومیشده، و توجه به تفاوتهای فرهنگی است. برای این کار میتوانید از تگهای hreflang استفاده کنید که به گوگل نشان میدهد کدام نسخه از وبسایت شما برای کدام کشور یا زبان مناسب است.
اقتدار یعنی شهرتی که شما و سایت و برند شما بین متخصصین و افراد و سایتهای تأثیرگذار دیگه توی حوزه کاریتون دارید. اعتماد یعنی اینکه محتوای شما چقدر دقت داره، چقدر شفافیت داره و چقدر نزدیک به نیاز کاربر نوشته شده. یعنی چی؟ یعنی اینکه مثلاً بخشی از متن ویدئوها رو زیرشون بذارید، کلمات کلیدی مرتبط با موضوع ویدئو رو توی عنوان، توضیحات و تگها استفاده کنید و غیره. بنابراین، توی این مقاله از میزفا قراره به ۱۰تا از مهمترین ترندها و تکنیکهای سئو در ۲۰۲۴ بپردازیم. با آگاهی از این ۱۰ مورد، شما یه درک جامع یا در واقع یه تصویر کاملتر از فضای بازاریابی دیجیتال و سئو در ۲۰۲۴ خواهید داشت. وقتی میخواید پروفایل کسب و کار گوگل خودتون رو درست کنید، باید اون رو به طور کامل پر کنید.
خواه ناظر به ظرافت های سئوی محلی و بین المللی یا رمزگشایی پیچیدگی های لینک بیلدینگ در حین ترکیب ابزارها و فناوری های پیشرفته، کلید درک جنبه های چند وجهی است که آینده سئو را شکل می دهد. با نگاهی به آینده، اهمیت چیزهایی مانند جستجوی صوتی، هوش مصنوعی، بهینهسازی موبایل و سئوی محلی واضحتر میشود. توانایی انطباق با این تغییرات آتی برای ایجاد و حفظ یک حضور دیجیتال برجسته بسیار مهم است. هوش مصنوعی و ML ایجاد محتوا را نه تنها با تولید محتوا در مقیاس بلکه با بهینه سازی آن برای کیفیت، تغییر شکل می دهند. الگوریتم های پردازش زبان طبیعی تضمین می کنند که محتوای تولید شده نه تنها آموزنده بلکه جذاب است.
استفاده از عکسهای تکراری خوب است؛ اما به رتبهبندی سایت شما کمکی نمیکند؛ بنابراین سعی کنید تصاویر منحصربهفردی را بارگذاری کنید. با استفاده از داستانسرایی محتوای خود را برای مخاطب جذابتر و فراموشنشدنی میکنید. این کار ارتباط عاطفی نزدیکی با کاربران ایجاد و آن را در ذهن مخاطب بهیادماندنی میکند. محتوای شما باید یا به سؤالات مخاطب پاسخ و راهحلی برای مشکلات آنها ارائه دهد؛ بنابراین از تولید محتواهای صرفاً تبلیغاتی و بیارزش خودداری کنید. پاراگرافی که شما در این بخش مینویسید اهمیت زیادی دارد و باید مرتبطترین پاسخ را در این بخش به مخاطب ارائه دهید.
سرعت لود شدن سایت نیز باید زیاد باشد در غیر این صورت بازدیدکنندگان شما ناامید شده و به سایت رقبای شما مراجعه خواهند کرد. با در نظر گرفتن این اهداف، گوگل همراه با تعدادی دیگر از شرکتهای فناوری AMP را معرفی کرد. گوگل ادعا میکند که با حذف HTML، صفحات بهینه شده AMP تا ۸۵ درصد سریعتر لود میشوند. بنابراین، اگر هنوز صفحات وب خود را برای موبایل بهینه نکردهاید، همین امروز اقدام کنید. برای اینکه کسبوکارتان در این دام نیفتد، برای تولیدکنندگان محتوا صفحهای اختصاصی ایجاد کنید.
تدوین استراتژی سئو چیست و چه کمکی به بهبود سئو سایت میکند؟ حضور در صدر نتایج جستجوی موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، برای هر کسبوکاری حیاتی است. تدوین استراتژی سئو (SEO) کارآمد، نه تنها به بهبود رتبه وبسایت شما کمک میکند، بلکه در خدمات سئو سایت، طراحی استراژی به افزایش ترافیک ارگانیک و جذب مشتریان هدفمند منجر میشود. در این راهنمای جامع و کامل، با شما از صفر تا صد مراحل تدوین استراتژی سئو سایت را مرور خواهیم کرد. هوش مصنوعی (Artificial Intelligence – AI) دیگر فقط یک ابزار کمکی برای سئو نیست، بلکه به بخش اصلی آن تبدیل شده است. الگوریتمهای یادگیری ماشین (Machine Learning – ML) در گوگل مانند RankBrain و BERT به شدت بهبود یافتهاند و اکنون میتوانند زمینه (Context) و منظور واقعی (Intent) جستجوهای کاربران را بهتر درک کنند.
PNG، JPEG و GIF هر کدام مزایای خود را دارند؛ JPEG را برای تصاویر با رنگ زیاد و PNG برای تصاویر ساده مناسب هستند. برای رسیدن به این هدف، استفاده از جداول، بولت پوینتها و پاراگرافهای کوتاه بسیار کمککننده هستند. بی صبرانه منتظریم تا در مورد تجربیات جدید و جالب شما در زمینه سئو 2024 مطلع شویم! شما کافیه یه درخواست یا پرامپ ساده برای چت جی پی تی بنویسید و کمتر از چند ثانیه یه جواب بگیرید که خیلی خوب و دقیق براتون توصیف میکنه که شما باید طبق چه دستورالعملی تخم مرغ رو بجوشونید. به شما میگه که بر اساس مدت زمان چه نوع بافتی خواهید داشت، چطوری حتی سادهتر بتونید تخم مرغ رو پوست بگیرید و غیره.
ایجاد ساختار جهانی وب سایت شامل ملاحظاتی مانند دامنه های خاص کشور، زیر دامنه ها یا زیر شاخه ها است. یک ساختار جهانی بهینه شده، تجربه کاربر را افزایش میدهد، بومیسازی را تسهیل میکند و به بهبود رتبهبندی در مناطق مختلف کمک میکند. شهرت آنلاین بسیار مهم است، تقریباً ۹۹.۹٪ از مصرف کنندگان قبل از خرید آنلاین نظرات را مطالعه می کنند. Google هنگام تعیین رتبه بندی جستجو، محتوای تولید شده توسط کاربر، از جمله نظرات مشتریان را در نظر می گیرد. حفظ شهرت آنلاین مثبت از طریق بررسی و مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربر، به یک جزء کلیدی در برنامه های بازاریابی دیجیتال، به ویژه در حوزه سئوی محلی تبدیل شده است. افزایش جستجوی صوتی، بهویژه برای پرسشهای محلی، بهینهسازی محتوایی را ضروری میسازد که منعکسکننده زبان طبیعی و محاورهای باشد.
در سال 2024، ابزارهای هوش مصنوعی مانند Google BERT و RankBrain نقش حیاتی در نحوه پردازش و درک محتوای وبسایتها توسط موتورهای جستجو خواهند داشت. این تکنولوژیها به موتورهای جستجو کمک میکنند تا بهتر مفهوم و هدف کاربران از جستجوها را درک کنند. استراتژی بازاریابی سئو، در واقع یه برنامه برای بهینه سازی سایت هستش تا توی نتایج جستجو رتبه بالایی بگیره. ایجاد، پیاده سازی و حفظ استراتژی سئو میتونه به کسب و کار شما کمک کنه تا رتبه بندی جستجو، ترافیک ارگانیک و حتی نرخ تبدیل خودتون رو بهبود ببخشید. ابزارهای سئو مبتنی بر هوش مصنوعی وظایف بهینه سازی روی صفحه، بهینه سازی متا تگ ها، عنوان ها، URL ها و ساختارهای پیوند داخلی را بر عهده می گیرند. الگوریتمهای ML مجموعه دادههای گستردهای را برای شناسایی الگوها تحلیل میکنند و استراتژیهای بهینهسازی را ارائه میکنند که رتبهبندی جستجو را بهبود میبخشد.
تاکتیکهایی مانند تولید بک لینک یا هدرهای بهینهشده با کلمات کلیدی کافی نیستند. برندها باید با تعهد به برتری محتوا از محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی متمایز شوند. علاوه بر این، اگر محتوای هرزنامه، با کیفیت پایین و تولید شده توسط هوش مصنوعی کنترل نشود، می تواند یافتن اطلاعات با کیفیت بالا و قابل اعتماد از طریق موتورهای جستجو را برای کاربران دشوارتر کند. در نتیجه، کاربران ممکن است شروع به جستجوی پاسخ در پلتفرم هایی مانند TikTok یا Reddit کنند یا از عبارات و عبارات جستجوی خاص تر و طولانی تر استفاده کنند. با این حال، از نظر کاربران، استفاده از موتورهای جستجو تغییر چندانی نکرده است. مطمئناً هوش مصنوعی تجربه جستجو را تغییر میدهد، اما تغییر رفتار افراد در خصوص جستجوی موضوع مورد نظرشان، زمان زیادی خواهد برد.
آنها کادرهای پاسخ برجسته هستند که در بالای صفحات بیشتر جستجوها نمایش داده میشوند. اگر موفق به بدست آوردن یک باکس پاسخ برجسته شوید، یعنی به اهداف خود رسیدهاید. AEO مخفف Answer Engine Optimization، نوعی فناوری است که در جستوجوها، پاسخهای کوتاه و سریعی به افراد نمایش میدهد. علاوه بر موارد بالا، به تولیدکنندگان محتوا اجازه دهید از تجربههای خودشان صحبت کنند تا محتواها را از عمومیبودن به سمت تخصصیبودن بکشانند. همینطور، حضور در کانالهای بازاریابی بیشتر مانند شبکههای اجتماعی و ایمیل مارکتینگ میتواند کلیکهای بیشتری برایتان به همراه داشته باشد.
سئوی مناسب تصویر میتواند میزان دیده شدن سایت شما را در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهد. علاوه بر تولید محتوای تخصصی، میتوانید این کار را با بالابردن سرعت سایت، انتخاب کال تو اکشن مرتبط با محتوای متن، قراردادن لینکهای مفید و… انجام دهید. گوگل در هنگام ارزیابی کیفیت کلی صفحه سایت شما بر E-A-T (تخصص، اعتبار و اعتماد) آن تأکید میکند. با توجه به این مورد قطعاً اعتبار نویسنده محتوای شما نیز برای گوگل اهمیت و نقش مهمی در رتبهبندی سایتتان دارد. علاوه بر این باید بدانید یک نویسنده معتبر برای اعتبار کار خودش هم که شده است، محتوای خوبی تولید میکند؛ بنابراین از اهمیت این موضوع غافل نشوید. علاوه بر ارسال مطالب در وبلاگهای دیگران، از افراد حوزه کسب و کار خود برای ارسال پست در سایتتان نیز دعوت کنید.
ادغام محتوای ویدیویی و قابلیتهای جستجوی بصری هم گسترش خواهد یافت و روشهای جدیدی برای جذب مخاطبان ارائه میدهد. انطباق با همه الگوریتمها و یاد گرفتن آنها کاری دشوار و تقریبا غیرممکن است. بنابراین بزرگترین تکنیک سئو که باید همیشه در ذهن داشته باشید بهینهسازی برای مخاطبان انسانی است. بنابراین تمام وقت و انرژی خود را بر روی تولید محتوای با کیفیت بالا بگذارید که به نیازهای پرسنای هدف شما پاسخ میدهد و آنها را آگاه میکند. در سال ۲۰۲۵، محتوای استاتیک (Static Content) دیگر جذابیت گذشته را ندارد و کاربران به دنبال محتوای تعاملپذیر (Interactive Content) هستند.
کسبوکارهای سرتاسر دنیا در حال حاضر سعی دارند سئوی محلی رو توی اولویت قرار بدن تا بتونند پاسخ بهتری به کوئریهای «near me» یا همون «نزدیک من» بدن. برای یافتن کلمات کلیدی طولانی برای استراتژی سئوی خودتون، باید تحقیقات کلمات کلیدی انجام بدید. این تحقیق به شما کمک میکنه کلمات کلیدی مرتبط با سایت و مشتریان خودتون رو پیدا کنید. میتونید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Moz یا Google Trends برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با استراتژی سئو استفاده کنید. ایجاد و نشان دادن اعتبار برند در جایگاه شما برای ایمن سازی بک لینک های با کیفیت بسیار اساسی است. دستورالعملهای سختگیرانهتر گوگل، که از طریق هوش مصنوعی اجرا میشوند، بر اهمیت برندهای قابل اعتماد و معتبر تأکید میکنند.
«هوش مصنوعی» یه اصطلاحه که برای اولین بار تو دهه ۱۹۵۰ به کار گرفته شد و هدف از معرفیاش، اشاره به شبیه سازی فعالیت فکری انسان توسط یه ماشین یا سیستم کامپیوتری بود. کاری که هوش مصنوعی میکنه اینه که بر اساس فعالیتهای شناختی مغز انسان مثل یادگیری، تعقل و غیره، سعی میکنه حجمی از داده رو آنالیز کنه، یاد بگیره، الگو پیدا کنه و بر اساس اون الگو یه نتیجه خلاق به دست بده. بعد از اینکه گوگل الگوریتم BERT رو معرفی کرد، چیزی که ما فهمیدیم اینه که این الگوریتم توانایی تشخیص بافت و کانتکس و همینطور هدف کاربر از جستجو (User Intent) رو میتونه متوجه بشه. از آنجایی که گوگل باید محتوا را برای قطعات SGE انتخاب کند، باید هزاران صفحه را بخزد و در مورد کیفیت آنها تصمیم بگیرد و فقط صفحات با کیفیت بالا در Search Generative Experience استفاده خواهند شد. در این راستا، دستورالعملهای محتوای با کیفیت به احتمال زیاد سختگیرانهتر میشوند و شاید کاملاً متفاوت از آنچه امروز داریم، شوند. رعایت این نکات زمان بارگذاری را سریعتر میکند و در نتیجه به رتبهبندی در SERP و نمایهسازی (ایندکس سریع تر- Index) سایت کمک خواهد کرد.
توجه داشته باشید که استفاده از نویسندۀ متخصص، نفی استفاده از رباتهای گفتوگومحور نیست؛ بلکه محتواها توسط افراد متخصص تولید میشود و ابزار هوش مصنوعی تنها بهعنوان یک دستیار بهکار گرفته میشوند. دلیل این موضوع این است که هوش مصنوعی در پاسخهای خود اطلاعات درست و بیطرفانهای ارائه نمیکنند و همیشه باید توسط انسانها صحتسنجی شوند. سرچ کنسول گوگل نیز در این زمینه بسیار کاربردی است؛ زیرا امکان نظارت بر سایت و همچنین یافتن نواقص و نقاط ضعف آن را به شما میدهد. اگر کسبوکارتان را در گوگل مپ ثبت کرده باشید، این امکان را به شما می دهد تا برای هر جستجو درباره کسبوکارتان که از منطقه کسب و کار شما انجام میشود، در نتایج جستجو نشان داده شوید. بنابراین با ثبت لوکیشن در گوگل مپ می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
در انتها باید بدانید تنها یادگیری این موارد کافی نیست و از همه مهمتر نحوه عملکرد شماست. اگر در زمینه تکنیک های سئو 2024 تخصص و دانش ندارید، لطفاً خودتان برای انجام این کار اقدام نکنید! زیرا نه تنها این کار فایدهای برایتان ندارد، بلکه آسیبهای جبرانناپذیری نیز به سایتتان وارد میشود. به نظر شما کدام یک از تکنیک های سئو 2024 از بقیه مهمتر است؟ در بخش زیر نظرات و تجربیات خود را بنویسید و این مقاله را برای تمام افرادی که سایت دارند نیز بفرستید. برای نامگذاری فایل، کلمات کلیدی موردنظر را در ابتدا قرار دهید و آنها را با خط فاصله جدا کنید. این روش برای افزودن برخی از پتانسیلهای رتبهبندی به محتوای شما بسیار ضروری است.
در این زمینه شما میتونید مقاله ۱۰ ترند سئو در سال ۲۰۲۴ رو مطالعه کنید. صفحات خود را به طور منظم بهروزرسانی کنید و بر بهبود جذابیت آنها برای کاربران و موتورهای جستجو تمرکز کنید. به لینک سازی داخلی خود توجه ویژه داشته باشید زیرا با لین داخلی درست و اصولی می توانید به شناخت و ارتباط معنایی صفحات و intity ها ایجاد کنید. ویدئوها جذابتر و قابل اشتراکگذاریتر هستند و به سرعت توجه کاربران را به خود جلب میکنند. بهینهسازی ویدئوها اطمینان میدهد که آنها نه تنها در جستجوهای ویدئویی بلکه در نتایج جستجوی استاندارد نیز ظاهر میشوند و دسترسی گستردهتری فراهم میکنند.
توصیه های بلادرنگ برای عملکرد سایت و تجربه کاربر، کارایی این ابزارها را در زرادخانه سئو بیشتر می کند. سرعت سایت نه تنها بر روی رتبهبندی موتورهای جستجو، بلکه بر تجربه کاربری نیز تأثیر مستقیم دارد. بنابراین، در استراتژی محتوایی سئو خود، سرعت سایت را به عنوان یک اولویت اصلی در نظر بگیرید. امروزه اکثر افراد در سنین مختلف حضور فعالی در فضای مجازی دارند، از این رو سوشال مدیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استفاده بالقوه از سوشال مدیا برای ایجاد سیگنالهای اجتماعی مثبت میتواند باعث بهبود سئو وبسایت شود.
با این حال، همواره مهم است که با دقت به تغییرات در صنعت و وبسایت خود، استراتژی خاص و منحصربهفردی را برای بهینهسازی انتخاب کنید. با افزایش استفاده از دستگاههای موبایل و جستجوی کاربران برای کسبوکارهای اطراف، سئوی محلی به طور فزایندهای حیاتی میشود. Google My Business (GMB) و قرار دادن نقل قولهای تقدیر مشتریان محلی از کسبوکار، کلیدی برای بهبود رتبهبندی وبسایت در جستجوی محلی هستند. تحلیل کلمات کلیدی رقبا به معنای استخراج اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی سایتهای رقبا است. شما باید مواردی مثل حجم جستجوی ماهیانه و میزان ارزشمندی آن برای کسبوکارتان را بررسی کنید.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/