فیلم سینمایی بی بدن 2024-06-03
فیلم های دیستوپیایی 10 اثر ویرانشهری مهیج ویدو
پیش از این آقای دانشی را با فیلم علفزار که با الهام از یک پرونده جنایی واقعی ساخته شده بود، دیدیم و اکنون نیز او به سراغ یک فیلمنامه جنجالی دیگر رفته است. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم بی بدن و حواشی آن همراه شما هستیم. فیلم بی بدن اولین ساخته سینمایی مرتضی علیزاده یکی از فیلمهای مهم و جنجالی جشنواره چهل و دوم فیلم فجر بود که به طرز عجیبی در بخش اصلی شرکت داده نشد ولی بلافاصله در فهرست فیلم های اکران نوروزی ۱۴۰۳ قرار گرفت. فیلم بی بدن اولین ساخته سینمایی مرتضی علیزاده یکی از فیلمهای مهم و جنجالی جشنواره چهل و دوم فیلم فجر بود که به طرز عجیبی در بخش اصلی شرکت داده نشد ولی بلافاصله در فهرست فیلمهای اکران نوروزی ۱۴۰۳ قرار گرفت.
دراینمیان، خانم بزرگ از پذیرش این فقدان سر باز میزند و معتقد است که مسافرانش باز خواهند گشت. در حالی که هالیوود با بحران هویت دست و پنجه نرم میکند و حدس و گمان برای این که آیا ممکن است غرایز مترقی خود را متوقف کند یا خیر، «نوسفراتو» رفتن به جلو را پیشنهاد میکند. شگفتانگیزترین جنبه «ترساننده ۳» این است که بیرحمی هیچ معنای محکمی فراتر از ارزش شوک فوری آن ندارد.
بازیگران بهویژه سوسن تسلیمی و یاسمن آرامی با اجرای درخشان خود، شخصیتها را بهطور کامل زنده کردند و عمق خاصی به فیلم بخشیدند. این اثر بهدلیل مسائل مربوط به حجاب بازیگران زن با مشکلات جدی مواجه شد و مدت زیادی توقیف ماند. این اثر در جشنوارههای مختلف داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفت و جوایز ارزشمندی بهدست آورد. ازجمله این جوایز میتوان به جایزه ویژه جشنواره بینالمللی فیلم قاهره برای بهترین فیلمبرداری اشاره کرد. الفابا و گلیندا با یکدیگر صمیمی میشوند و یک ارتباط واقعی بین آنها شکل میگیرد. با پیشروی داستان، روایت فرعی مربوط به حیوانات سخنگو پدیدار میشود.
این فیلم داستان زنی بهنام گلرخ کمالی را روایت میکند که پس از جدایی از همسرش به تهران بازمیگردد و درگیر مشکلات پیچیدهای میشود. او درمییابد که همسرش بهدلیل ورشکستگی در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. در این مسیر پرچالش با مسائلی ازجمله بیاعتمادی، خیانت و خشونت مواجه و به تدریج متوجه میشود که همهچیز آنطور که بهنظر میرسد نیست.
هرکسی که انتظار دارد کارگردان به این تصاویر روح بدهد، همانطور که پیتر جکسون با سرزمین میانه در حماسههای ارباب حلقهها پیش میرود، بدونشک ناامید خواهدشد. در حقیقت شرور، تصاویرش و کل فیلم، بدونشک بزرگ و مهم هستند، اما اغلب کمعمق هم هستند. این فیلم توجه بیشتری از ما نمیخواهد و حس کنجکاوی ما را درباره جهان خود برنمیانگیزاند.
فیلم بی بدن به تهیهکنندگی سید مصطفی احمدی و فیلمنامهنویسی توسط کاظم دانشی است. الناز شاکردوست و نوید پورفرج به عنوان بازیگران اصلی بی بدن معرفی شدهاند. الناز شاکردوست که در دهه اخیر با بازی در آثار مهم سینمایی از جمله شبی که ماه کامل شد و ابلق توجه منتقدان را به خود جلب کرده است در جدیدترین فعالیتش یکی از نقشهای اصلی فیلم بی بدن را به عهده گرفته است. تمثیل شرور هم بهاندازه کافی صریح و هم مبهم است، که بتوانیم آن را با هر محیط سیاسی یا اجتماعی که بخواهیم، تطبیق دهیم.
آنچه این فیلم ایرانی قشنگ را از یک روایت ساده جدا میکند، این است که حتی در اوج تنشها، عشق و پذیرش بر ناآشنایی و تردید غلبه میکند و او جایی در دل این خانواده پیدا میکند. بیضایی در این اثر، فراتر از یک داستان سرراست، به مفاهیمی چون هویت، تعلق و انسانیت میپردازد. از نمادهای ظریف گرفته تا تصاویر عمیقا تاثیرگذار، هر عنصر فیلم در خدمت خلق جهانی است که هم زیبا و هم تلخ است.
سروش صحت در نقش پدر ارغوان
مخاطبان این صحنه را ترویج خشونت خواندند اما سازندگان اعلام کردند این صحنهها کاملا به صورت مبهم در فیلم نمایش داده می شوند. علیزاده در اولین تجربه بلند سینمایی خود نشان داد که با کمی وسواس بیشتر می تواند در آینده حرف های جدی تری در سینمای ایران داشته باشد. صراحت پایانی فیلم در اشاره به مدل مفقود شدن جسد نیز در پرونده اصلی رخ نداده است (برای لو نرفتن داستان، از اشاره مستقیم به تفاوت های فیلم و پرونده قضایی، حذر کردیم). مخاطبان این صحنه را ترویج خشونت خواندند اما سازندگان اعلام کردند این صحنهها کاملا به صورت مبهم در فیلم نمایش داده میشوند. گاه اکران برخی از فیلمها به دلیل ممیزیها و سانسورها اتفاق نمیافتند و آثار از بخش رقابت جا میمانند.
لینک دانلود فیلم بی بدن
در این بخش از نمناک به معرفی بازیگران فیلم سینمایی بی بدن همراه با نقش هایشان، داستان واقعی فیلم سینمایی بی بدن، موسیقی بی بدن با صدای محسن چاوشی و... هنرنمایی بازی الناز شاکردوست ، پژمان جمشیدی ، سروش صحت و نوید پورفرج در بیبدن روایتی هولناک را بازی کرده اند. در ادامه جزئیات و تصاویری از فیلم سینمایی بی بدن را در نیک صالحی مشاهده کنید.
این یکی از مواردی است که سینتیا اریوو در همان اوایل با نوع بازی و فیزیک بدنی و انزوای قابللمس خود نشان میدهد. این تصویر بهطور اساسی، تضاد قابلتوجهی با صدای آواز خواندن بسیار رسا و جذاب او ایجاد میکند، که پنجرهای را به روی وجود درونی او باز میکند. صدا و آوازهای سینتیا اریوو هم در فیلم شرور به یک برگ برنده تبدیل شدهاست. درحقیقت این از جمله مواقعی است که مخاطب میتواند راحتتر با شخصیت غریب الفابا ارتباط برقرار کند. اینجاست که با وجود منزوی بودن الفابا و این موضوع که او نمیتواند با دیگران ارتباط برقرار کند، از طریق موسیقی و آواز خواندن بهراحتی احساسات خود را نشان میدهد. در پروندهی غزاله شکوری، جسد او هرگز پیدا نشد و این موضوع به یکی از رمزهای عجیب و پیچیدهترین پروندههای جنایی ایران تبدیل شده است.
بازیگران فیلم بی بدن
ماجرایی که تا مدتها فضای رسانهای را تحت تاثیر خودش قرار داده بود. فیلم با وجود چنین بنمایهای در پیشبرد قصه و شخصیتها دچار بحران است. هر چقدر کاظم دانشی پارسال در علفزار تا حد زیادی موفق عمل کرده بود اما این بار در قامت نویسنده، نتوانسته بود چیدمان درستی انجام دهد. شخصیتها عقبهای نداشتند و به طور مثال مشخص نبود پدر ارغوان با بازی سروش صحت چه کاره است. چه شغلی دارد که چنین درگیر کار شده و از تربیت دخترش غافل مانده یا نقش مادر سروش با بازی گلاره عباسی چون از آب و گل در نیامده بود، دیالوگهای نچسبی داشت.
جاده خشم از نظر داستانی ساده اما از نظر اجرایی یک شاهکار بینظیر در ژانر اکشن و دیستوپیایی است. جورج میلر موفق شد تا جهانی خشن و پرآشوب را خلق کند که هر لحظه آن پر از هیجان و تعلیق است. این فیلم نهتنها درمیان طرفداران سینما محبوب شد، بلکه جوایز متعددی را نیز به خود اختصاص داد. علاوهبر بازیگری، عباسی مدیر موسسه سوینا یا سینمای نابینایان است.
پوستر و عکس های فیلم بی بدن
فقط یک سری اتفاقات پشت سر هم با چاشنی التهاب و جنجال به تماشاگر نشان داده میشود و در نهایت بحث قصاص را مطرح میکند. محمد تقیزادهبی بدن از آن دست فیلمهایی است که بر پایه یک ایده اجتماعی جنجالی بنا نهاده شده است. این اثر که در فهرست فیلم های ایرانی قدیمی معروف قرار میگیرد، در فضایی وهمآور و مرموز در یک عصارخانه قدیمی، فیلمبرداری شده است که بهخوبی حس سردی، تنهایی و سقوط امپراتوری را منتقل میکند.
«علفزار» نیز که در دوره چهل و یکم جشنواره فیلم فجر حضور داشت، حواشی کم نداشت. ترانهای که رنگ و بوی مادرانه دارد و محور کلیپ هم بر نقش الناز شاکردوست (مادر مقتول) است. شما میتوانید این قطعه تاثیرگذار را همینجا بشنوید و دانلود کنید. پژمان جمشیدی بازیکن سابق فوتبال و هنرپیشه مشهور و فعال ایرانی است که در 20 شهریور 1356 متولد شد. این بازیگر نخست فوتبالیست بود و در پستهای هافبک و مدافع راست قرار داشت و بعد از آن علیرغم فضای رقابتی دنیای فوتبال در آن زمان توانست یک گل ملی بزند. او تا کنون توانسته دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر را برای فیلم یادگار جنوب و چندین نامزدی آن را کسب کند.
در ادامه به جزئیات بیشتری از جمله بیوگرافی هنرپیشههای سریال بی بدن، شرح پرونده واقعی غزاله شکور و آرمان عبدالعالی و بررسی آن میپردازیم. فیلم حامی قصاص است از همین رو به نظر نمیرسد برای جنجالهایی که پیرامون خانواده دو طرف ایجاد کرده، مشکلی برایش پیش بیاید. انتخاب بازیگران از سروش صحت تا پژمان جمشیدی نابجاست و تنها بازی شاکردوست تا حدی باورپذیر است. ماجرای قتل غزاله شکور توسط آرمان عبدالعلی که چندین بار تا مرحله اعدام رفت و برگشت.
تا از بهترین فیلم های بهرام بیضایی کارگردان صاحب سبک
سروش صحت، گلاره عباسی، الناز شاکردوست و نوید پورفرج ایفاگر نقشهای اصلی «بی بدن» هستند. نوید پورفرج که با بازی در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده نامش را به عنوان یک استعداد خوب در سینمای ایران معرفی کرده بود با بازی در آثار مهمی چون زالاوا و مغز استخوان ثابت کرد یکی از بازیگران درجه یک آینده سینمای ماست. بازی او در فیلم بی بدن می تواند به نقطه عطف کارنامه کاری پورفرج تبدیل شود. بازی او در فیلم بی بدن میتواند به نقطه عطف کارنامه کاری پورفرج تبدیل شود. فیلم بیشتر از اینکه بر شانه متن و کارگردانی سوار باشد، بر دوش بازیگر نهاده شده و این بازیگرها هستند که سعی می کنند تمام انرژیشان را در صحنه خرج کنند.
تحصیلات خود را در رشته ادبیات فارسی آغاز کرد؛ اما بهدلیل عدم هماهنگی روشهای آموزشی دانشگاه با روحیه کنجکاو و پژوهشگرانهاش، تحصیل را نیمهکاره رها کرد. او پس از مدتی کار در اداره ثبت اسناد به اداره هنرهای دراماتیک پیوست و مسیر هنری خود را بهصورت جدی آغاز نمود. شایان ذکر است ماسک گای فاکس که ابتدا در فیلم V for Vendetta به نمادی از مقاومت علیه حکومتهای استبدادی تبدیل شد، اکنون به یک سنبل جهانی برای اعتراضات مردمی بدل شده است.
در واقع، بسیاری از داستانهای دیستوپیایی روایت از دنیایی هستند که پس از یک رخداد فاجعهآمیز شکل گرفته است. این دنیای جدید اغلب با ساختارهای اجتماعی نابرابر، حکومتهای استبدادی و فناوریهای کنترلگر مشخص میشود. قصد داریم شما را با بهترین فیلم های دیستوپیایی آشنا کنیم، آثاری که با روایت آیندهای تاریک و پرچالش، مخاطبان را به تفکر وامیدارند. بهروز افخمی فیلم بیبدن را احیای یک ژانر موفق در سینما خواند و تأکید کرد این فیلم میتواند در جذب مخاطب و میزان فروش با فیلمهای کمدی رقابت کند. «حمیدرضا کاظمی پور» معتقد است بیبدن در بازیگری اثری قابل دفاع است.
بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی (10 مورد از برترین ها)
درحقیقت فیلم میتوانست کوتاهتر باشد و بعضی از بخشهای اضافه از آن حذف شود. یا شاید بهتر بود این داستان در قالب یک مینیسریال پرداخت شود تا کارگردان بتواند با حوصله به مضامینی که میخواهد رسیدگی کند. این فیلمساز برداشتی را از داستان کلاسیک به تصویر کشیدهاست، که با حوصله شخصیتها را معرفی میکند. دلایل وجودی شخصیتهای اصلی را توضیح میدهد و نشان میدهد که چرا هر کدام به آنچه که در نهایت هستند تبدیل شدهاند.
نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید (لغو پاسخ)
داستان آن بهشدت نمادین است و ساختار اجتماعی آیندهای تاریک را به چالش میکشد. این فیلم ترکیبی از هیجان، خشونت و معماست که تماشاگر را تا لحظه آخر درگیر خود میکند. پس از ملاقات با مورفئوس، رهبر گروهی از شورشیان، نئو وارد دنیای واقعی شده و متوجه میشود که او برگزیدهای است که میتواند بشریت را از کنترل ماشینها نجات دهد.
فیلم بی بدن به کارگردانی مرتضی علیزاده، نویسندگی کاظم دانشی و تهیهکنندگی مصطفی احمدی در سال ۱۴۰۲ ساخته شده است. این فیلم در ژانر اجتماعی، درام و خانوادگی قرار دارد و جشنواره فیلم های فجر 1402 به نمایش در خواهد آمد. فیلم برای پیگیران خبرهای جنایی و حوادث، کپی تقریباً نعل به نعلی از ماجرای واقعی آرمان و غزاله بود.
تاریخ و ساعت بازی چلسی و ساوتهمپتون مشخص شد !
او در بیست سالگی، پس از گذراندن کلاسهای بازیگری، توسط امین تارخ به عنوان یکی از بازیگران سریال “در چشم باد” معرفی شد و در سال ۱۳۸۲ برای اولینبار در این سریال نقش آفرینی کرد. نوید پورفرج، بازیگر ایرانی، در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۶۷ در کرمانشاه به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته فناوری اطلاعات مهندسی IT در دانشگاه آزاد اسلامی پرند ادامه داد. فیلمنامهنویس در تلاش است تا با پرداخت صحیح، یک فیلمنامه قوی و باورپذیر برای فیلم خود ایجاد کند.
او شخصیتی را بهتصویر میکشد که درعین ظرافت، قدرت و ارادهای بینظیر دارد. این زن در دنیایی که مردان حرف آخر را میزنند، برای حفظ آزادی و استقلالش میجنگد. داستان از جایی آغاز میشود که مدبر، گوینده رادیویی، بهطور اتفاقی تصویر همسرش را در کنار مردی غریبه میبیند. این لحظه کوتاه شک و تردیدی را در دل او ایجاد میکند و آرامآرام او را به کشف دنیای پنهان زندگی همسرش سوق میدهد. کارگردان با مهارتی تحسینبرانگیز، این مسیر را به کاوشی پرالتهاب و رازآلود بدل میسازد؛ سفری که در آن مرزهای واقعیت و توهم، اعتماد و خیانت بهطور عمیق زیر سوال میرود.
بهعبارت دیگر، تنش بین شرور و سرزمین خیالی از همیشه وجود داشتهاست. جهان بیشازحد سوریال و عجیب است، و نمیتوان آن را واقعی در نظر گرفت و حتما باید معنایی داشتهباشد. شاید به همین دلیل است که کارگردان سعی نکردهاست به فیلم خود هیچ رنگی از واقعیت یا وزن واقعی بدهد. حتی وقتی دوربین او در آسمان میچرخد، از رودخانهها عبور میکند یا در دهکدهها حرکت میکند، همهچیز مانند صدای پسزمینه، دلپذیر و غیرواقعی به نظر میرسد.
احسان ناظمبکاییفیلم برای پیگیران خبرهای جنایی و حوادث، کپی تقریباً نعل به نعلی از ماجرای واقعی آرمان و غزاله بود. غزاله شکور، دختر ۱۹ سالهای ایرانی بود که در ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ به دست دوستپسرش، آرمان عبدالعالی، کشته شد و جسدش هرگز یافت نشد. این پرونده به عنوان یکی از پیچیدهترین پروندههای جنایی ایران شناخته میشود. عبدالعالی در زمان وقوع جرم کمتر از ۱۸ سال سن داشت و سرانجام در دادگاه مجرم شناخته و اعدام شد. جسد غزاله هیچگاه پیدا نشد و این ماجرا به رمزی عجیب تبدیل شده است. فیلم شرور بهشدت موردانتظار مخاطبان سینما و علاقمندان به این نوع اثر سینمایی بود؛ بهخصوص افرادی که داستان کلاسیک شهر از را دوست دارند.
ژانر دیستوپیایی (Dystopian) به فیلمهایی گفته میشود که دنیایی تاریک، پر از هرجومرج و معمولا تحت سلطه حکومتی سرکوبگر یا شرایطی آخرالزمانی را بهتصویر میکشند. این جهانها اغلب ترکیبی از تکنولوژی پیشرفته و فروپاشی اجتماعی را نشان میدهند، جاییکه انسانها برای بقا، آزادی یا حقیقت میجنگند. این اثر نهتنها تصویری از آیندهای تاریک و بیرحم ارائه میدهد، بلکه درباره عشق، انسانیت و امید نیز صحبت میکند. جاده یکی از قویترین و احساسیترین فیلم های آخرالزمانی است که تماشاگر را تا لحظه آخر درگیر خود نگه میدارد. برفشکن تنها یک فیلم اکشن نیست، بلکه پیامهای اجتماعی عمیقی درباره نابرابری طبقاتی، ظلم و بیعدالتی دارد.
{آیا فیلم بی بدن داستان واقعی را روایت میکند؟
|}اگرچه الفابا از خواهرش، مراقبت میکند، از نظر عاطفی در دانشگاه شیز بیدار و آگاه میشود، جایی که استعدادهای جادویی او توسط یک مربی دیده میشود. او و گلیندا به طور جداگانه با یک شاهزاده نهچندان جذاب آشنا میشوند و بهتدریج الفابا عشق را هم تجربه میکند. او میتواند به بروز احساسات خود نزدیک شده و از بعد آسیبدیده و ترسیدهاش فاصله بگیرد. دانشگاه شیز همچنین جایی است، که انسانیت الفابا در نهایت توسط همسالانش تشخیص داده میشود. پرتقال کوکی علاوهبر روایت داستانی جذاب، به بررسی موضوعاتی مانند کنترل دولتی، اصلاح رفتار از طریق شستوشوی مغزی و آزادی اراده میپردازد.
«احسان ناظمبکایی» بیبدن را فیلمی پرهیاهو و بدون عقبه و عمق دانست و از شخصیتپردازی، فیلمنامه و بازیبد بازیگران انتقاد کرد. «سید مهرزاد موسوی» بازی الناز شاکردوست را ضعیفترین بازی فیلم عنوان کرد و در مقابل بازی نوید پورفرج، سروش صحت و گلاره عباسی را تحسین کرد. وی همچنین معتقد است فیلم میتوانست در بخش «سودای سیمرغ» حضور داشتهباشد. با اکران آنلاین فیلم سینمایی بی بدن ساخته مرتضی علیزاده و شباهت آن به یکی از پیچیدهترین پروندههای چند سال اخیر ایران، این فیلم باردیگر مورد توجه قرار گرفت و چهره هایی چون نعیمه نظام دوست، شاهین صمدپور و... به آن واکنش نشان داده و در فضای مجازی بحث های متفاوتی درباره آن به راه افتاد.
Snowpiercer داستانی هیجانانگیز و پرتعلیق از جهانی یخزده و نابودشده ارائه میدهد. پس از یک آزمایش ناموفق برای کنترل تغییرات آبوهوایی، زمین به یک عصر یخبندان جدید وارد شده و بازماندگان بشریت در قطاری عظیم بهنام “برفشکن” زندگی میکنند که به دور زمین حرکت میکند. در این قطار، طبقات اجتماعی بهصورت سختگیرانهای از یکدیگر جدا شدهاند و فقرا در شرایط وحشتناک در انتهای قطار زندگی میکنند، درحالیکه ثروتمندان در قسمتهای جلو از رفاه برخوردارند. در فیلمهای سرخوشانه دهه ۱۹۳۰، عاشقان دنیای پرهیاهوی اطراف خود را، اگر چه بی سر و صدا، تصدیق میکردند و فیلمهای کمی بودند که مانند «جویندگان طلا» در سال ۱۹۳۳ اشاره صریح به آشفتگی اقتصادی داشته باشند. اکنون نزدیک به یک قرن بعد، فیلمها فرصت مشابهی را در اختیار مخاطبان قرار میدهند تا مشکلات را به شکل بیرونی حل کنند. وبسایت نما تی وی، یک رسانه اینترنتی مجاز در زمینه دانلود فیلم جدید و سریال ایرانی و خارجی میباشد.
اگر شما هم از جمله افرادی بودید که روند پرونده غزاله و آرمان را دنبال می کردید، داستان فیلم سینمایی بی بدن می تواند برای شما بسیار جذاب باشد. در این فیلم بازیگرانی مانند الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، نوید پورفرج، مینا وحید، سروش صحت و گلاره عباسی در آن ایفای نقش کرده اند. درباره فیلم بی بدنفیلم بی بدن محصول ایران در سال 1402 است که توسط مرتضی علیزاده کارگردانی شده. از بازیگرانی که در این فیلم جنایی و درام به ایفای نقش پرداختهاند میتوان الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، نوید پور فرج، مینا وحید، سروش صحت و گلاره عباسی را نام برد. فیلم بی بدن محصول ایران در سال 1402 است که توسط مرتضی علیزاده کارگردانی شده. «بی بدن» فیلمی جنایی است که از یک پرونده معروف جنایی دهه ۹۰ الهام گرفته است؛ پرونده قتل غزاله شکور به دست آرمان عبدالعالی که چندین بار تا مرحله اجرای حکم رفت و برگشت.
اما فیلم شرور محصول 2024 مستقیما به تفاوت نژاد نمیپردازد و به بینندگان واگذار میکند که با آن درگیر شوند یا نه. درحقیقت روایت ساده فیلم شرور، پتانسیل زیادی برای به چالش کشیدن دغدغههای انسان معاصر دارد. اما آیا این چشمانداز جهانی چند نژادی و چند قومیتی بر فراز رنگینکمان دستنخورده باقی خواهدماند. خیلی چیزها در خطر است و آینده روشن به نظر نمیرسد، اما امیدوارم الفابا و گلیندا استقامت کنند. فیلم سینمایی بی بدن یا به بیان تبلیغاتیاش بیبدن، فیلمی جنایی است که از یک پرونده قضایی مهم الهام گرفته است. فیلم با دستمایه قرار دادن این پرونده، سراغ شخصیتها میرود و ما را با ابعاد مختلف یک حکم آشنا میکند.
و فیلم همچنان مضامین اصلی را که گاهیاوقات به ضرر خود میبیند، کنار میگذارد. احساس بیکفایتی و نامطلوب بودن الفابا پس از چندین تغییر شخصیتی قابلتوجه، کمتر ملموس و متقاعدکننده میشود. علیرغم ادای آن بهعنوان یک فیلم نوآورانه از یک متن کلاسیک، کمتر زمانی در تماشای شرور بیننده از نوآوری در سینمای اقتباسی شگفتزده میشود. شرور محصول سال 2024، اولین قسمت از یک اقتباس دو قسمتی است، که بخش دوم آن قرار است در نوامبر 2025 اکران شود.
{دانلود برنامه شام ایرانی
|}بیبدن پاس گل هیات انتخاب جشنواره را به خوبی قدردان بود و گل برتریاش را به ثمر رساند. بهرام بیضایی در این اثر، تصویری از تقابل انسان و طبیعت و نبرد درونی انسان با گذشتهاش ارائه میدهد. فضای فیلم با نمادها و جزئیاتی غنی خلق شده که هرکدام رازهای خود را به دوش میکشند. داسی خونین که از قایق آیت بهدست میآید، گرهای است که شک را به یقین تبدیل میکند و اهالی را به محاکمه این غریبه میکشاند.
همانطور که گفتیم این هنرمند بازی بسیار روانی دارد، که هیچچیز غیرواقعی در آن دیده نمیشود. او همچنین با دامنه وسیع صدایش بارها و بارها در طول فیلم شوخی میکند و نتهای بلند را به جملات ساده تبدیل میکند. الفابا کسی است که از طرد شدن و اندوه به عشق، سختگیری و در نهایت خشم میرسد.
او در سال ۱۳۹۸ بهعنوان بهترین کارگردان برای فیلم “جهان با من برقص”، جایزه سیمرغ بلورین را در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر دریافت کرد. الناز شاکردوست و نوید پورفرج، بهعنوان بازیگران اصلی معرفی شدهاند. شایان ذکر است که در کنار بازی درخشان این بازیگران، هنرپیشههای دیگری هم با حضور خود به جذابتر شدن این سریال کمک کردهاند که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم. کاظم دانشی کارگردان مستعد و جوان ایران که پیش از این فیلم «علفزار» را ساخته بود، فیلمنامه «بی بدن» را نوشته است.
حال قضیه الهام گرفتن فیلمنامه از یک قتل واقعی چیست؟ این پرونده به قتل غزاله شکور یک دختر ایرانی تعلق دارد. غزاله در زمان قتل 19 سال سن داشت و دوست پسر او آرمان عبدالعالی که کمتر از 18 سال داشت، دختر را به قتل میرساند. در سال 1392 ماجرای این قتل علنی شد اما اعدام قاتل پس از 8 سال و در سال 1400 صورت گرفت. آرمان در بازرسیهای اولیه اعتراف به قتل کرد اما رفتهرفته پرونده روندی پیچیده پیش گرفت و وکلای آرمان بارها برای تبرعه او از اینکه دختر زنده است و در چندین جا دیده شده، یاد کردند. سرانجام تصمیم بر اعدام آرمان عبدالعالی پس از بارها تعویق افتادن اعدام او گرفته شد. مرگ یزدگرد از بهترین فیلم های بهرام بیضایی شناخته میشود که با اقتباس از نمایشنامهای بههمیننام، داستان سقوط آخرین امپراتوری ساسانی و مرگ شاه یزدگرد را به شکلی تکاندهنده روایت میکند.
در این مقاله، فیلم سینمایی “بی بدن” را معرفی و بررسی کردهایم و به خلاصهای کوتاه از بیوگرافی هنرپیشههای آن پرداختهایم. این اثر باعث بروز جنجالها و بحثهای فراوانی شده است که منجربه حذف آن از جشنواره میشد. از طرفی هم، چندین سینماگر خواستار قرار گرفتن این فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر ۱۴۰۲ بودند. حالا نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا با ساخت فیلمهای این سبک موافقید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. پژمان جمشیدی نیز یکی از بازیگران اصلی فیلم بی بدن است که قبلاً با کاظم دانشی در فیلم “علفزار” همکاری داشته و در الحاضر در یک فیلم دیگر با فیلمنامه دانشی حضور دارد.
کریس ایوانز در نقش رهبر گروهی از شورشیان بازی میکند که قصد دارند علیه این نظام ظالمانه قیام کنند و به سمت واگنهای جلویی حرکت کنند. کارگردانی بینظیر بونگ جون-هو و صحنههای اکشن خلاقانه فیلم، باعث شد برفشکن به یکی از محبوب ترین فیلم های ویرانشهری دهه اخیر تبدیل شود. فضای بسته قطار، تنش مداوم و طراحی هنری فوقالعاده، تجربهای خاص و متفاوت برای بیننده خلق میکند.
بازیگران زن فیلم مفت بر